Modificari ale stilului de viata

Exercitiul fizic regulat si un stil de viata sanatos sunt primii pasi in abordarea bolii artrozice.

Exercitiul fizic

Exercitiul fizic este foarte important pentru a evita pierderea de masa musculara din jurul articulatiilor. Astfel, activitatea fizica va poate ajuta sa va mentineti sau chiar sa va dezvoltati muschii, “usurandu-va” articulatiile.

Efectuarea anumitor miscari poate ameliora durerea si, de asemenea, in anumite cazuri, poate limita progresia deteriorarii articulare. Cu toate acestea, trebuie sa consultati medicul pentru a determina ce tipuri de exercitii trebuie sa faceti.  

Iata mai jos cateva exemple de miscari uzuale, recomandate adesea in boala artrozica. Dar retineti! Cel mai bine este sa cereti sfatul medicului inainte de a incepe sa le efectuati.

  • Exercitii de imbunatatire a amplitudinii articulare - pot ajuta la ameliorarea rigiditatii si la mentinerea mobilitatii articulare. Un exercitiu de mobilitate articulara pentru umar este sa faceti un cerc amplu cu bratul.
  • Exercitii de intarire - pentru mentinerea sau cresterea fortei musculare
  • Exercitii de rezistenta - pentru o inima sanatoasa si un control mai bun al greutatii. De exemplu: mersul pe jos, inotul si ciclismul fac parte din aceasta categorie.

Scaderea ponderala

Daca suferiti la nivelul unei articulatii precum soldul sau genunchiul, un regim alimentar va poate ajuta sa reduceti greutatea suportata de articulatiile dumneavoastra.

Regimul nu trebuie sa duca la o scadere rapida in greutate si nici sa nu fie prea restrictiv, deoarece kilogramele pierdute tind sa reapara la fel de repede.

Cea mai buna solutie este, deci, sa va schimbati permanent obiceiurile alimentare cu scopul de a atinge greutatea normala si mai ales, sa o stabilizati.

Inainte de a lua o asemenea decizie, nu ezitati sa discutati cu medicul dumneavoastra despre acest aspect. Acesta va poate sfatui asupra tipului de dieta pe care sa o initiati si va poate monitoriza progresul.